کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9168 | مشاهده و دانلود: 738020943 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/15 | اعضاء: 316476 | نظرات: 37894
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کنسول بازی؛ بخرم یا نخرم؟

پیش از اینکه به سراغ کنسول ها برویم و ببینیم چقدر از عمر هر یک باقی مانده است، بهتر است به این پرسش بپردازیم که اصلا خریدن کنسول برای طرفداران بازی که رایانه هم دارند عاقلانه است یا خیر.

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرترین ها؛ با توجه به اینکه بیشتر بازی های کنسولی برای رایانه های شخصی هم منتشر می شوند و طرفداران بازی می توانند بدون هزینه کردن اضافه، آنها را روی دستگاه خود بازی کنند، شاید خریدن کنسول بازی اصلا کار معقولی نباشد.

کنسول یا رایانه؟


استفاده از رایانه برای بازی کردن چند مشکل اساسی دارد. نخست اینکه لذت بازی کردن روی HDTV را هرگز نمی توان در نمایشگرهای 19 اینچی رایانه تجربه کرد. در صفحه بزرگ تلویزیون HD مثلا 40 اینچ یا حتی بزرگتر، همه چیز زیباتر، خوش رنگتر و با کیفیت تر است و به طور کلی بازی طور دیگری دیده می شود اما با قبول کردن کمی دردسر می توان بر این مشکل غلبه کرد.

چاره کار یک کابل HDMI بلند و رایانه ای است که بتوان آن را به نزدیک تلویزیون منتقل کرد. کامل کننده کار، یک گیم پد خوب است که بازیکن را از ماوس و صفحه کلید دست و پاگیر خلاص کند. پس اگر می توانید رایانه تان را مدام جابجا کنید، نخستین مشکل را برطرف کرده اید.

مشکل دوم، نیاز به روز رسانی دایمی رایانه و هزینه های هنگفت آن است. برای انجام دادن جدیدترین بازی ها، رایانه شما همیشه باید به روز باشد. مهمترین قطعه برای بازی کردن، کارت گرافیک است. این روزها کارت گرافیکی که بتواند بازی ها را در وضوح 1080×1920 پیکسل (یا به قولی Full HD) اجرا کند، بیش از 400 هزار تومان قیمت دارد. بنابراین اگر قصد دارید رایانه ای قابل رقابت با کنسول داشته باشید، دست کم باید 400 تا 500 هزار تومان برای کارت گرافیک کنار بگذارید.

بعد از کارت گرافیک، باید سراغ پردازنده بروید. قیمت ارزان ترین پردازنده Core i5 (که معمولا علاقه مندان بازی آن را انتخاب می کنند)، حدود 380 تومان است و هر چه مدل بالاتر باشد بیشتر هم می شود. اگر پردازنده دوست داشتنی Core i7 هم بخواهید که باید دست کم 580 هزار تومان هزینه کنید.

 این دو قطعه را تهیه کنید و 8 گیگابایت حافظه (رم) روی سیستمتان نصب کنید تا رایانه ای قدرتمندتر از تمام کنسول های بازی متداول فعلی داشته باشید و بتوانید بازی ها را حتی با کیفیتی فراتر از اکس باکس و پلی استیشن روی HDTV نمایش دهید.



با یک حساب سرانگشتی می بینید که جمع کردن یک سیستم بازی قدرتمند دست کم 5/1 تا 2 میلیون تومان هزینه خواهد داشت که بیشتر از دو برابر قیمت کنسول های رایج امروزمی است. بنابراین به نظر می رسد فقط اگر قصد دارید در کنار بازی کردن، از سیستم تان استفاده های سنگینی مانند کارهای گرافیکی یا تدوین فیلم بکنید، به سراغ چنین دستگاهی بروید.

 در غیر این صورت کنسول بازی از نظر هزینه برای تان به صرفه تر خواهد بود. ضمن اینکه اگر PC را انتخاب کنید، باید قید بازی های انحصاری کنسول ها را بزنید که این موضوع برای بازیکن های حرفه ای کاملا غیرقابل قبول است.



چقدر از عمر کنسول های نسل 7 باقی مانده است؟

پرسش متداولی که این روزها خریداران کنسول بازی دارند، این است که با توجه به نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول های نسل جدید، آیا خریدن کنسول نسل 7، یعنی نینتندو Wii، اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 عاقلانه است؟

پیش از هر چیز باید بدانید که شرکت نینتندو پاییز همین امسال کنسول بعدی خود را که Wii U نام دارد عرضه خواهد کرد. بنابراین خریدن نینتندو Wii کاملا اشتباه است، مگر اینکه بخواهید برای سرگرم شدن و تحرک فرزند کوچکتان که چندان در قید و بند بازی های مدرن نیست هدیه ای بخرید اما اگر بازیکن حرفه ای هستید و بازی های خاص نینتندو را می پسندید، حتما کمی تامل کنیدتا کنسول جدید نینتندو را بخرید چون Wii به طور کامل عمر خودش را کرده است.

اما این موضوع در مورد اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 متفاوت است. در حالی که همه انتظار داشتند دو شرکت سونی و مایکروسافت ماه پیش در نمایشگاه 2012E3 کنسول های نسل آینده خود را معرفی کنند، هر دو شرکت ترجیح دادند در این زمینه سکوت اختیار کنند!

این موضوع نشان می دهد که به احتمال زیاد هر دو شرکت هنوز با عرضه کنسول بعدی خود فاصله دارند و معرفی را برای 2013E3 گذاشته اند. معمولا عرضه رسمی کنسول ها به بازار، یک سال بعد از معرفی آنها انجام می شود. بنابراین اگر این دو شرکت کنسول خود را در 2013E3 معرفی کنند، به احتمال زیاد آن را در سال 2014 عرضه خواهند کرد، ضمن اینکه معمولا هر دو شرکت تا یکی دو سال بعد از عرضه کنسول جدید، از کنسول قدیمی خود پشتیبانی می کنند و بازی های جدیدی هم برای آنها منتشر می شود.

بنابراین اگر امروز اکس باکس 360 یا پلی استیشن 3 بخرید، به نظر می رسد دست کم تا دو سال دیگر کنسول بهتری نسبت به آنها وجود نداشته باشد (با توجه به اینکه قدرت WiiU در بهترین حالت مشابه این دو کنسول خواهد بود) و تا یکی، دو سال بعد از آن هم هنوز بتوانید بازی های جدیدی برای کنسول خود تهیه کنید.



پلی استیشن 3 چقدر برایم آب می خورد؟



مزیت بزرگ پلی استیشن 3 نسبت به PC، بازی های انحصاری آن است. ضمن اینکه با استفاده از ابزار Move PS3 و Eye PS3 که یک دسته مجهز به حسگر بسیار پیشرفته و دقیق و یک دوربین برای ثبت حرکات شما است، می توانید بازی های جالبی مانند بازی های ورزشی و تیراندازی را به شیوه ای تازه تجربه کنید. ضمن اینکه با خرید پلی استیشن 3، در واقع یک پخش کننده بلو – ری خوب هم خریده اید.

در حال حاضر مدل 160 گیگابایتی پلی استیشن 3 قیمتی حدود 515 هزار تومان دارد اما معمولا فقط خریدن خود دستگاه کفایت نمی کند و باید ابزارهای جانبی دیگری را نیز برای پلی استیشن بخرید.

برای انجام دادن بازی های دو نفره، به یک گیم پد دیگر نیاز دارید (60 هزار تومان). معمولا تمام کسانی که پلی استیشن 3 می خرند، قطعه Move آن را هم انتخاب می کنند (به همراه دوربین مخصوص 140 هزار تومان). قطعه مهمی که حتما به آن نیاز خواهید داشت، یک سخت دیسک بیرونی برای ذخیره کردن بازی ها روی آن است (بسته به مدل، 150 تا 250 هزار تومان). سرانجام کنترلر مخصوص پلی استیشن برای همراهی با Move، که البته قطعه ای اختیاری است (55 هزار تومان).



اکس باکس 360 چقدر برایم آب می خورد؟




مزیت بزرگ اکس باکس 360، دستگاه کینکت آن است. به کمک کینکت می توانید بازی ها را تنها با حرکت دست و بدن خود و بدون نیاز به گیم پد و کنترلر انجام دهید. در یکی دو سال اخیر بازی های پرتحرک و جذاب زیادی برای کینکت ساخته شده است. گفته می شود ویندوز 8 مایکروسافت به طور کامل از کینکت پشتیبانی خواهد کرد.

این روزها مدل اسلیم 4 گیگابایتی اکس باکس 360 را می توانید با قیمتی حدود 655 هزار تومان تهیه کنید. اگر خواهان کینکت هم باشید، باید 230 هزار تومان بیشتر خرج کنید تا این وسیله دوست داشتنی را هم به کنسول تان اضافه کنید.

برای کسانی که می خواهند بازی های دو نفره بازی کنند، 65 هزار تومان دیگر نیز برای خریدن گیم پد نیاز است. بازی های اکس باکس 360 به راحتی از روی DVD اجرا می شود، بنابراین نیازی به سخت دیسک بیرونی نیست.



جمع بندی نهایی

با توجه به مطالب گفته شده، مشخص است که هر یک از کنسول ها و رایانه مخصوص بازی مزیت های خاص خود را دارند.

با رایانه، جز بازی کردن هزار کار دیگر هم می توانید انجام دهید اما قیمت آن تقریبا دو برابر کنسول های بازی است و بازی کردن با آن هم به راحتی کنسول نیست. ضمن اینکه بازی های انحصاری کنسول ها را هم از دست خواهید داد.

پلی استیشن 3 بازی های انحصاری فراوان و پخش کننده بلو – ری دارد، اکس باکس 360 هم ابزار پرقدرت کینکت را دارد اما عمر مفید باقی مانده هر دو این کنسول ها برای بازیکن های حرفه ای حدود 3 سال است.



چکیده

جمع کردن رایانه ای مخصوص بازی 1/5 تا 2 میلیون تومان هزینه دارد اما در عوض این رایانه، بازی ها را از تمام کنسول های فعلی بهتر اجرا می کند. به نظر می رسد هر دوشرکت سونی و مایکروسافت حدود دو سال تا عرضه نهایی کنسول نسل بعد خود فاصله داشته باشند، ضمن اینکه تا یکی دو سال بعد از آن هم از کنسول های قدیمی شان پشتیبانی می کنند.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 10581 گروه خبری: اخبار بازی و سرگرمی منبع خبر: bartarinha.ir تاریخ خبر: 1391/05/24 تعداد مشاهده: 2854
سافت گذر
نظرات بینندگان

محمد 1391/05/25 15:22
آقای محمد ممقانی و علی آقا:
من تمام بازی ها روی ultra بازی میکنم.گرافیکم gts 250 رم 4 گیگ و سی پی یو core dou quad که 4 هسته ای هست و مادربورد گیگا هست پاور هم 480 گرین.کی کفته با گرافیک زیر 400 تومان نمیشه روی ultra بازی کزد؟گرافیکم حداکثر 160 تومانه.
پس من چی هستم؟ چرا وقتی با گرافیک 150 تومانی میشه همه بازی ها رو بازی کرد 500 تومان پول بدم؟
شاید منظورت لپتاب باشه.بعله برای لپتاب اون سیستمی هم که گفتی کمه.من در مورد pc صحبت میکنم.همین سیستم من هم از تمام کنسول ها قویتره.
علی آقا با همین دلار جدی عرض کردم
چاپ کن پاسخ 2 نفره از کاربرا رو دادم
ماهان 1391/05/25 07:49
ممنون بابت مقایسه ی بسیار جالبی که گذاشتید .برا من که خیلی مفید بود.فقط یه سوال ، این قیمت ها یی که گذاشتید مربوط به دلار 1200 تومانیه یا این 2100 تومانی الان؟
ناشناس 1391/05/25 06:22
یه چیز میگم همه ته دلشون قبول دارند با اینکه شاید از اون خوششون نیاد و اون اینکه:
خیلی زشت هست که آدم وقت و پولشو خرج این نوع بازی کردن بکنه که بعدها باید چند برابرشو خرج دوادرمونش بکنه !
بهتره بریم دنبال چیزهایی مثل فوتبال(جون) ،کشتی و شنا(مخصوصا رودخانه)
نه دیگه اون ته دلت قبول داری !
علی 1391/05/25 05:47
محمد جان انگار جایی که شما هستی دلار هتوز 800 تومنه!lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
علی 1391/05/25 05:23
ما کینکت داریم و تا 4 نفر هم همزمان می تونند بازی کنند و احتیاجی به گیم پد نداره. گیم پد برای سری قبلیه و الان دیگه احتیاجی به خریدش نیست
ممنون
محمد ممقانی 1391/05/25 03:25
بعضی از دوستان (آقا محمد) شاید با گزینه ای توی همه ی بازی ها آشنا نیستند که اون گزینه هم تنظیمات حداکثر جزئیات و Ultra Mode بودن سایه ها و ... هست. امکان نداره با کارت گرافیک زیر 400 هزار تومانی بشه بازی ای بدون لک زدن و افت سرعت توی کامپیوتر اجرا کرد. دوست عزیز یه قیمت از بازار بگیر بعد یگو. حداقل 400 هزار تومان برای کارت گرافیک که کمه! با 500 هزار تومان گزینه های خوبی برای خرید پیدا میشه. البته CPU: Core i7 نسل دوم هم دمای بالایی تولید می کنه و حتما در درجه اول احتیاج به یک پاور خوب و باکیفیت و بعد هم احتیاج به یه کیس خوب دارید. در مورد کیبورد حرفی نیست ولی حتما موس های Logitech که حداقل 80 هزار تومان هستند و عمری با کیفیت عالی و چندین ساله دارند لازم هست. در ضمن فقط و فقط مانیتور های Samsung جوایگوی کیفیت بالای پردازش GPU ها هستند. (گیمر حرفه ای!)
امیرحسین 1391/05/24 13:22
یه چیز دیگه که در متن به اون اشاره نشد هک ps3 بود که به علت نوعش ، نمیشه همواره جدیدترین بازی ها رو بازی کرد ولی با X360 میشه!
محمد 1391/05/24 11:23
جک میگی؟
من با 700 تومان یک سیستم full hd خریدم که همه بازی ها رو به راحتی انجام میدم.کی گفته مانیتور فول hd نیست؟گی گفته کیبورد و موس دست و پا گیره؟ با یک موس 6 تومانی تو بازی های شوتر خیلی راحتتر از دسته 60 تومانی میشه بازی کرد.کیبورد هم روی هیچ سبکی کم نمیاره.
غیر ار اون یک دسته بازی فول آپشن کامپیوتر با 2 برابر دکمه بیشتر از ps3 و xbox فقط 10 تومان قیمتشه.تازه دسته کنسول هم با یک تبدیل به pc وصل میشه.هارد pc هم یک ترابایت کجا و هارد 160 ps3 کجا.کنسول وقتی خوب بود که 300 تومان قیمتش بود اونم در کنار pc.خوب pc هم کینکت داره فقط 20 دلار از کینکت xbox گرون تره.با pc که قیمتش به اندازه کنسول هست میشه غیر از بازی خیلی کارای دیگه کرد.
خواهشا از یک حرفه ای بپرسین کدوم بهتره و الکی مقاله ننویسین.
اگه مردی چاپ کن و خودتم بخون.